"Either write something worth reading or do something worth writing."

Pull me down

ΚΕΙΜΕΝΟΓΡΑΦΟΣ: ΕΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ VAMPIRE!

Κάπου διάβασα πως ο κειμενογράφος λειτουργεί σαν ένα vampire. Τι εννοούμε με αυτό; Ο κειμενογράφος είναι ο επαγγελματίας που θα συγκεντρώσει ό, τι υπάρχει γύρω του, από τις ιδέες μέχρι τα διάφορα ταλέντα. Στη συνέχεια θα βρει εκείνον τον ιδιαίτερο τρόπο να το κάνει δικό του και τελικά να “γεννήσει” κάτι εντελώς καινούργιο από όλη αυτή τη διαδικασία.

Πράγματι, ο κειμενογράφος προϋποθέτει μεν καλή γνώση της εκάστοτε γλώσσας που μας ενδιαφέρει, μα πάνω απ’ όλα δημιουργικότητα και παρατηρητικότητα. Αυτά τα δύο στοιχεία, σε συνδυασμό με την καλώς εννοούμενη περιέργεια, τον καθιστούν ικανό να προσαρμοστεί με γρήγορους ρυθμούς στις εξατομικευμένες ανάγκες ενός νέου project αλλά και σε καινούργια στιλ εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των σύγχρονων digital και social μέσων.

Πολλοί κάνουν το λάθος να υποτιμούν τη δύναμη του κειμένου κι επιλέγουν να συντάξουν μόνοι τους ένα επίσημο εταιρικό ή διαδικτυακό κείμενο. Κι όμως! Το κείμενο είναι εξίσου σημαντικό με το γραφιστικό κομμάτι, αφού τα δυο τους πρέπει ν’ αλληλοσυμπληρώνονται και να τραβούν εξίσουν το ενδιαφέρον του κοινού.

Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως ένας κειμενογράφος μπορεί να δώσει και τη γενικότερη ιδέα (concept) για το πως θα στηθεί μία δουλειά (έντυπη, τηλεοπτική, ραδιοφωνική, ιντερνετική κτλ.).

Γιατί να ζητήσετε τη συμβο(υ)λή ενός κειμενογράφου:

  • Για την αποφυγή ορθογραφικών και συντακτικών λαθών
  • Για να παρουσιάσετε στο κοινό σας ένα ξεκάθαρο μήνυμα
  • Για να πετύχετε μία έξυπνη, πρωτότυπη κι ελκυστική παρουσίαση
  • Για ν’ αποφύγετε τις υπερβολές στη σύνταξη
  • Για να διατηρήσετε το ύφος που επιθυμείτε σε κάθε λέξη- φράση
  • Για να είστε σύντομοι και περιεκτικοί, άρα να μην κουράσετε τον αναγνώστη σας
  • Για να έχετε ένα κείμενο επικοινωνιακό
  • Για να κάνετε το κάτι παραπάνω από ένα flat κι ίσως βαρετό κείμενο
  • Για να μείνετε αξέχαστοι στο target group, που σας αφορά, ακόμη και μία μόνο φράση (slogan/ motto)