"Either write something worth reading or do something worth writing."

Pull me down

Ο ΚΕΙΜΕΝΟΓΡΑΦΟΣ Ο ΣΩΣΤΟΣ!

Τα παλιά τα χρόνια, ο δημοσιογράφος και κειμενογράφος αποτελούσαν δύο επαγγέλματα που δεν προαπαιτούσαν ιδιαίτερη μόρφωση αφού η εκπαίδευση κι εξειδίκευση έρχονταν με την εμπειρία πάνω στη δουλειά.

Σήμερα όμως, που οι σύγχρονες απαιτήσεις- και στο κομμάτι της σύνταξης- έχουν αυξηθεί σημαντικά, η γενικότερη παιδεία ακόμη κι η ποιότητα του χαρακτήρα ενός κειμενογράφου καθορίζουν και την απόδοση της εργασίας του.

Τι και γιατί πρέπει να χαρακτηρίζει τον κειμενογράφο το σωστό;

  • Χιουμοριστική διάθεση, έτσι ώστε να μη συντάξει ποτέ ένα βαρετό κείμενο.
  • Καλή πρόθεση, για να γίνονται αποδοτικά οι αλλαγές που κατά 99,9% θα του ζητήσει ο πελάτης του.
  • Ταχύτητα, τόσο στη σύλληψη της ιδέας όσο και στη σύνταξη- επιμέλεια του κειμένου.
  • Προσαρμοστικότητα, ώστε να μπορεί ν’ ανταπεξέλθει αποτελεσματικά ακόμη και στις ανάγκες ενός αγνώστου, μέχρι εκείνη τη στιγμή, γι’ αυτόν αντικειμένου. Ανοιχτό μυαλό
  • Κοινωνικότητα, για να έχει διευρυμένες ιδέες, εμπειρίες, παραστάσεις κι ερεθίσματα.
  • Περιέργεια, με την έννοια της ερευνητικής διάθεσης. Η έρευνα αποτελεί βασικό κομμάτι της εργασίας ενός κειμενογράφου πριν τη σύνταξη ακόμη και της πρώτης πρώτης παραγράφου της δουλειάς που αναλαμβάνει.
  • Δημιουργικότητα, ώστε η εργασία του να χαρακτηρίζεται από καινοτομία, αμεσότητα και πρωτοτυπία.
  • Εμπειρία, η προϋπηρεσία εδώ μετράει! Ο εξοικειωμένος με το πληκτρολόγιό του κειμενογράφος είναι και πιο αποδοτικός.
  • Καλή χρήση της γλώσσας και πλούσιο λεξιλόγιο, που θα έχει την ικανότητα να παίζει κυριολεκτικά στα δάχτυλα!
  • Αντίληψη, η οποία θα τον βοηθήσει να κρατήσει από το κάθε briefing εκείνα τα στοιχεία που θα διευκολύνουν κι εμπνεύσουν τη δουλειά του.
  • Παρατηρητικότητα, έτσι οι ιδέες θα έρχονται καθημερινά ακόμη κι από μία απλή βόλτα.
  • Η ικανότητα να βλέπει τα πράγματα από τουλάχιστον δύο όψεις! Έτσι θα κατανοεί καλύτερα τον πελάτη και τις ανάγκες του, προσφέροντάς του μάλιστα επιχειρήματα που ίσως τον βοηθήσουν να επαναπροσαρμόσει τη γενικότερη εταιρική στρατηγική του.
  • Να είναι καλός ακροατής, ώστε ν’ ακολουθήσει τις κατευθυντήριες γραμμές του πελάτη του και να παίρνει πρωτοβουλίες μόνο εκεί που χρειάζεται.