"Either write something worth reading or do something worth writing."

Pull me down

ΚΕΙΜΕΝΟΓΡΑΦΟΣ VS ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ

Αυτό το άρθρο θα μπορούσε να είναι ένα “παιχνίδι” τύπου Βρείτε τις διαφορές. Βλέπετε οι ομοιότητες μεταξύ των δύο επαγγελματιών είναι πραγματικά πολλές!

Η αλήθεια είναι πως μόνο όσοι έχουν εργαστεί ως δημοσιογράφοι ΚΑΙ κειμενογράφοι, μπορούν να νιώσουν και να περιγράψουν επακριβώς τόσο τις ομοιότητες όσο και τις διαφορές. Οι τελευταίες είναι αρκετά οφθαλμοφανείς…

Ο δημοσιογράφος έχει ως κύριο αντικείμενο ενασχόλησης την επικαιρότητα, τα νέα. Ο κειμενογράφος από την άλλη μπορεί να είναι βυθισμένος στις λέξεις του και- δυστυχώς- συχνά ν’ απέχει από τις τελευταίες ειδήσεις.

Η δομή ενός δημοσιογραφικού κειμένου ξεκινάει με την είδηση, ενώ το κείμενο του copywriter έχει μία πιο ιντριγκαδόρικη εισαγωγή, βασισμένη στο συναίσθημα. Και οι δύο ωστόσο επιθυμούν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του αναγνώστη τους!

Ο κειμενογράφος είναι αυτός που λέμε πως “το ‘χει με την ατάκα” και συνήθως προέρχεται από ένα διαφημιστικό παρελθόν… Ο δημοσιογράφος από την άλλη, είναι του διαλόγου και της παρατηρητικότητας, εκείνος που “βγάζει το λαβράκι”. Αν όμως αυτές οι δύο δυνάμεις ενωθούν;

Τότε το αποτέλεσμα είναι ολοκληρωμένο. Ένας δημιουργικός άνθρωπος, που ξέρει από marketing συναντάει έναν πιο προσγειωμένο- θεωρητικά πάντα- που ψάχνει την είδηση και έχει τις πηγές του. Δεδομένου ότι και οι δύο απορροφούν σαν σφουγγάρι ό,τι διαβάζουν, ακούν, βλέπουν, νιώθουν, η μία ιδιότητα θ’ αλληλοσυμπληρωθεί με την άλλη. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως και οι δύο ιδιότητες έχουν φτάσει στο ύψιστο σημείο απόδοσης. Πάντα υπάρχει χώρος για επιπλέον γνώση, εξάσκηση και επομένως, εξέλιξη.

Συχνά μάλιστα αυτή η εξέλιξη είναι η μεταπήδηση από το ένα επάγγελμα στο άλλο. Ένας δημοσιογράφος που θέλει να κάνει τη δουλειά του ακόμη πιο δημιουργική, μπορεί να γίνει κειμενογράφος. Ειδικά αν προέρχεται από την έντυπη δημοσιογραφία. Στην περίπτωση του κειμενογράφου τώρα, που επιθυμεί ν' ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία είναι λίγο πιο περίπλοκη η διαδικασία. Βλέπετε ο τρόπος σκέψης ενός δημοσιογράφου απαιτεί μία χρόνια εμπειρία ή όρεξη για εξάσκηση!