"/>

"Either write something worth reading or do something worth writing."

Pull me down

COPYWRITER, Ο ΠΟΛΥΜΗΧΑΝΟΣ!

Εμείς οι copywriters θεωρούμε τους εαυτούς μας περισσότερο καλλιτέχνες και λιγότερο επαγγελματίες. Γιατί; Επειδή μας αρέσει πολύ η δουλειά μας και μέσα από αυτή βρίσκουμε τρόπους, για να εκφράζουμε την αδιάκοπη δημιουργικότητά μας. Υπάρχουν όμως κι εκείνες οι "άχαρες" στιγμές καριέρας, που αναγκάζεσαι να κάνεις το κάτι παραπάνω. Όχι, μη βιάζεσαι.. Δεν εννοούμε το "κάτι παραπάνω", που όλοι πρέπει να προσφέρουμε στην εργασία μας αλλά εκείνο το επιπλέον που δε σχετίζεται με την παρεξηγημένη ιδιότητά μας.

Κάποιοι δεν κατανοούν ακριβώς το αντικείμενο ενός κειμενογράφου και κάποιοι άλλοι απλά το αμφισβητούν. Έτσι ένας copywriter βρίσκεται συχνά πυκνά στη δυσάρεστη θέση να κάνει μεταφράσεις, το βαρετό αλλά απαραίτητο Data entry, επιμέλεια κειμένων και διορθώσεις. Από την άλλη, υπάρχει κι εκείνη η σκέψη, που σου λέει ότι ανήκεις σ' ένα ελεύθερο, όχι απόλυτα αποδεκτό επάγγελμα που ανά πάσα στιγμή μπορεί να σε αφήσει χωρίς έσοδα (σαν τους ηθοποιούς ένα πράγμα!). Έτσι εφευρίσκεις νέες ικανότητες ή παραλλάσσεις τις ήδη υπάρχουσες, προκειμένου να έχεις δουλειά. Δεν είναι λίγοι οι κειμενογράφοι που έγιναν "πολυμηχανήματα" κι άρχισαν να μπαίνουν στο χώρο του Marketing, της Μετάφρασης που προαναφέραμε και τώρα τελευταία το trend μάς θέλει Social Media Managers!

To sum up, που λέμε και στα ελληνικά, ο copywriter οφείλει να είναι πολυμήχανος και ν' αναπροσαρμόζεται. Το digital marketing και η Διαχείριση των Social Media, συμπεριλαμβανομένου του Blogging, εμπίπτει στο αντικείμενο της εργασίας του και μάλιστα με τον πιο σύγχρονο, δημιουργικό και συνήθως αποτελεσματικό τρόπο. Ο κειμενογράφος δε γράφει μόνο. Σκέφτεται, φαντάζεται, δημιουργεί, εξελίσσει μία άποψη, ενημερώνεται κι ενημερώνει, αποτελεί συχνά τον μεσάζοντα μεταξύ επιχείρησης και κοινού, εκείνον που θα φέρει το μήνυμα. Η μόνη ένστασή μας είναι ότι τα επαγγέλματα θέλουμε να είναι διακριτά κι ο καθένας να προσλαμβάνεται για την ουσιαστική ιδιότητα και τις ικανότητές του. Εξάλλου κάθε θέση χρειάζεται τον ειδικό της (βλέπε το παράδειγμα της μετάφρασης, μ' εξαίρεση τους copywriters που είναι πράγματι μεταφραστές λόγω σπουδών, γνώσεων ή εμπειρίας).