Artificial Intelligence VS Copywriting/ Copywriters: Τελικά θα μας αντικαταστήσει;

Η Artificial Intelligence ή αλλιώς τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι κάτι καινούργιο. Σκεφθείτε μόνο τα προγράμματα πλοήγησης, που χρησιμοποιούμε εδώ και τόσα χρόνια! Ωστόσο τελευταία διαβάζουμε κι ακούμε αρκετά σχετικά με την εφαρμογή της και κατά πόσο μπορεί να αντικαταστήσει τον άνθρωπο σε διάφορους επαγγελματικούς κλάδους. Ένας από αυτούς είναι κι εκείνος των κειμενογράφων- copywriters. Αλήθεια όμως οι κειμενογράφοι προβλέπεται να αντικατασταθούν από AI και πόσο εφικτό είναι να συμβεί αυτό;

Ο λόγος λοιπόν για μία σειρά μιμητικών μηχανών, οι οποίες μπορούν παράξουν κείμενο για άρθρα, social media, κείμενα ιστοσελίδας και webinars ανάλογα με το τι θα τους ζητηθεί. Αυτή η αυτόματη παραγωγή περιεχομένου μέσω αλγορίθμου έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, οφέλη και μη για έναν επαγγελματία κειμενογράφο αλλά και για τον τελικό χρήστη ενός κειμένου μέσω Artificial Intelligence.

Πως ένας copywriter μπορεί να βοηθηθεί από την Artificial Intelligence

Πράγματι ένας copywriter δύναται να επωφεληθεί από την AI. Αρχικά μπορεί να δημιουργήσει μεγάλα κείμενα για συγκεκριμένο κοινό, ανάλογα με το τι θα του ζητηθεί. Μπορεί επίσης να εστιάσει στο SEO- friendly content, λαμβάνοντας ιδέες για τους κατάλληλους τίτλους κι υποτίτλους. Οι πιο σημαντικοί όμως λόγοι, που η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί ως βοηθός ενός κειμενογράφου είναι η ταχύτητα και η έρευνα, που παρέχει. Με απλά λόγια γράφει ένα κείμενο, πολύ άμεσα.

Μία επιπλέον σημαντική βοήθεια προσφέρεται μέσω της έρευνας και του brainstorming, γεγονός που εξοικονομεί και χρόνο από τον επαγγελματία copywriter. Όταν για παράδειγμα o κειμενογράφος καλείται να συντάξει ένα κείμενο, ένα άρθρο ή ένα Blog post για το οποίο δεν έχει την έμπνευση ή δυσκολεύεται να το ξεκινήσει, η AI δίνει τις απαραίτητες ιδέες για την «εκκίνηση». Το ίδιο ισχύει και για τις συνεντεύξεις, δηλαδή αν ζητήσεις ερωτήσεις για μία συγκεκριμένη συνέντευξη σ’ ένα πρόσωπο ή σ’ έναν ειδικό, θα σου κάνει εύστοχες προτάσεις βοηθώντας στο concept σου.

Γιατί η τεχνητή νοημοσύνη δε θα αντικαταστήσει τον κειμενογράφο (προς το παρόν)

  1. Η Artificial Intelligence δε διαθέτει επίσημες πηγές κι αυτό αφαιρεί αυτόματα από την εγκυρότητα και την αλήθεια ενός κειμένου. Για παράδειγμα στο ιατρικό κείμενο το κοινό θέλει την αλήθεια μέσα από ένα κείμενο με υπογραφή και κύρος. Οπότε αυτόματα το medical copywriting δεν είναι το πεδίο της Artificial Intelligence!
  2. To κείμενο μέσω AI στερείται δημιουργικότητας, μοναδικότητας κι εξατομίκευσης. Έτσι δεν είναι ούτε προσωπικό, ώστε να μιλάει στον χρήστη και τις εξατομικευμένες ανάγκες του ούτε ξεχωρίζει για την προσωπικότητά του. Η έλλειψη της ανθρώπινης υπογραφής προκαλεί όλα τα παραπάνω, με αποτέλεσμα ένα διεκπεραιωτικό τελικά κείμενο και περιεχόμενο.
  3. Κάποιες φορές μοιάζει συγκεχυμένο κι ανακριβές. Το αποτέλεσμα της αναζήτησης και παραγωγής κειμένου μέσω της τεχνητής νοημοσύνης είναι συνήθως ένα μεγάλο κείμενο, το οποίο δεν είναι τόσο στοχευμένο, ξεκάθαρο και κατανοητό. Πως συμβαίνει με τη μετάφραση στο google translate, που δεν καταλαβαίνεις πάντα ό,τι αποτέλεσμα σού δίνει; Ε, κάπως έτσι!
  4. Δεν εμβαθύνει στο θέμα, αλλά το αγγίζει μηχανικά (πιο κατάλληλη λέξη δε θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε εδώ).
  5. Μπορεί να αποδειχθεί πιο ακριβό από το να πληρώσεις έναν επαγγελματία κειμενογράφο. Πράγματι, το κόστος μπορεί να ανέβει στην πορεία του έργου και τελικά να μη λάβεις το επιθυμητό. Οπότε θα χρειαστεί να ξαναπληρώσεις έναν πραγματικό επαγγελματία κειμενογράφο, με ψυχή και σώμα. Ακόμη για να αξιοποιηθεί η Artificial Intelligence στο business κομμάτι, αλλά και κάθε Κλάδο γενικότερα, απαιτείται εκπαίδευση προσωπικού που επίσης κοστίζει.

Καταλήγουμε λοιπόν πως το ποιοτικό κείμενο και περιεχόμενο δεν παράγεται μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, ειδικά για κάποιους κλάδους που χρειάζονται μελέτη κι εμβάθυνση (π.χ. ιατρική) ή για κάποιους κλάδους που προϋποθέτουν το πάθος και το συναίσθημα ενός ανθρώπου που γράφει. Οπότε- προς το παρόν- οι κειμενογράφοι δε θα αντικατασταθούν από το κείμενο ενός robot writer μέσω Artificial Intelligence.