Το σενάριο για ραδιοφωνική ή τηλεοπτική διαφήμιση έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, καθώς δεν αποτελεί ένα απλό κείμενο. Πρέπει να είναι σύντομο, συγκεκριμένο, έξυπνο και κατανοητό.
Στα παραπάνω χαρακτηριστικά θα πρόσθετα και το “σύγχρονο”, καθώς η επικαιρότητα προσδίδει πάντα ένα επιπλέον ενδιαφέρον για το κοινό που θα ακούσει ή θα δει μία διαφήμιση.
Σενάριο για ραδιοφωνική διαφήμιση: Τι ζητάει από τον κειμενογράφο
- Δομή
- Σύντομη χρονική διάρκεια
- Δημιουργικότητα στον λόγο
- Ενημέρωση προς το κοινό
- Μία ελκυστική ιστορία πίσω από το μήνυμα
Τι γίνεται όμως με την τηλεοπτική διαφήμιση;
- Δομή
- Ορισμένη χρονική διάρκεια
- Δυνατή εικόνα
- Καθαρότητα στον προφορικό λόγο και τους διαλόγους
- Ενημέρωση προς το κοινό
- Μία ελκυστική ιστορία πίσω από το μήνυμα
Στην πρώτη περίπτωση του ραδιοφώνου υπερισχύει ο ήχος, ενώ στη δεύτερη η εικόνα. Τα δύο μέσα όμως έχουν δύο σημαντικά κοινά, για να είναι αποδοτικά ως προς τη διαφήμιση.
- Το brief πρέπει να είναι πολύ ξεκάθαρο από την αρχή σε ό,τι αφορά το μήνυμα, τον χρόνο και την παραγωγή στο σύνολό της.
- Το storytelling και το σενάριο που θα “πει” την ιστορία είναι αυτό που θα προτρέψει ή αποτρέψει το άτομο που θα το ακούσει στο ραδιόφωνο ή αντίστοιχα, θα το δει στην τηλεόραση.
Οπότε ο κειμενογράφος έχει πολλή δουλειά να κάνει για λίγο χρόνο… Δύσκολη πρόκληση!