Σενάριο για Ραδιοφωνική/ Τηλεοπτική Διαφήμιση

Το σενάριο για ραδιοφωνική ή τηλεοπτική διαφήμιση έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, καθώς δεν αποτελεί ένα απλό κείμενο. Πρέπει να είναι σύντομο, συγκεκριμένο, έξυπνο και κατανοητό.

Στα παραπάνω χαρακτηριστικά θα πρόσθετα και το “σύγχρονο”, καθώς η επικαιρότητα προσδίδει πάντα ένα επιπλέον ενδιαφέρον για το κοινό που θα ακούσει ή θα δει μία διαφήμιση.

Σενάριο για ραδιοφωνική διαφήμιση: Τι ζητάει από τον κειμενογράφο

  • Δομή
  • Σύντομη χρονική διάρκεια
  • Δημιουργικότητα στον λόγο
  • Ενημέρωση προς το κοινό
  • Μία ελκυστική ιστορία πίσω από το μήνυμα

Τι γίνεται όμως με την τηλεοπτική διαφήμιση;

  • Δομή
  • Ορισμένη χρονική διάρκεια
  • Δυνατή εικόνα
  • Καθαρότητα στον προφορικό λόγο και τους διαλόγους
  • Ενημέρωση προς το κοινό
  • Μία ελκυστική ιστορία πίσω από το μήνυμα

Στην πρώτη περίπτωση του ραδιοφώνου υπερισχύει ο ήχος, ενώ στη δεύτερη η εικόνα. Τα δύο μέσα όμως έχουν δύο σημαντικά κοινά, για να είναι αποδοτικά ως προς τη διαφήμιση.

  1. Το brief πρέπει να είναι πολύ ξεκάθαρο από την αρχή σε ό,τι αφορά το μήνυμα, τον χρόνο και την παραγωγή στο σύνολό της.
  2. Το storytelling και το σενάριο που θα “πει” την ιστορία είναι αυτό που θα προτρέψει ή αποτρέψει το άτομο που θα το ακούσει στο ραδιόφωνο ή αντίστοιχα, θα το δει στην τηλεόραση.

Οπότε ο κειμενογράφος έχει πολλή δουλειά να κάνει για λίγο χρόνο… Δύσκολη πρόκληση!

Leave a comment