Ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό TIME παρέθεσε έρευνα της Microsoft, που υπονοούσε ότι οι άνθρωποι έχουμε πλέον μία διάρκεια προσοχής μόλις στα οκτώ δευτερόλεπτα. Η συγκεκριμένη έρευνα τόνιζε πως το νέο, παγιωμένο, digital lifestyle που ακολουθούμε οι περισσότεροι (ειδικά κάτω των 65 ετών) δε μας διευκολύνει να εστιάσουμε.
Η προσοχή μας έχει γίνει multitasking και η υπερπληροφόρηση μπερδεύει την εικόνα. Σκεφθείτε πως κατά μέσο όρο κοιτάμε τις οθόνες μας (κινητό, υπολογιστή ή τάμπλετ) τουλάχιστον 21 φορές μέσα σε μία ώρα!
Οπότε η φράση «no one can focus anymore» βρίσκει την αλήθεια της στην καθημερινότητά μας. Δεν είναι τυχαίο, που υπάρχουν εφαρμογές για να βοηθήσουν τη συγκέντρωσή μας (βλέπε Focus Keeper).
Το digital content είναι για τους γρήγορους
Πράγματι, το digital content είναι για τους “γρήγορους” που θέλουν κάτι παραπάνω ή κάτι συγκεκριμένο για να τους προσελκύσει και να εμβαθύνουν.
Ένα δυνατό τίτλο και μία εμπεριστατωμένη ανάλυση του θέματος, για να του κρατήσει το ενδιαφέρον. Το περιεχόμενο θέλουμε να είναι σύντομο, περιεκτικό, να αντιστοιχεί στον ελκυστικό τίτλο και να είναι σχετικό με το κοινό που απευθυνόμαστε. Ουσιαστικά ο μόνος τρόπος, για να διατηρήσεις ενεργό το κοινό σου είναι να του δώσεις κίνητρο να συμμετέχει. Κι όλα αυτά πρέπει να γίνουν super- fast, μέσα στα πρώτα οκτώ δευτερόλεπτα.
Από το story- telling στο story- making
Μετά το storytelling και το story- doing, περνάμε στο story- making. Εδώ είναι η συμμετοχή του κοινού και η αντίστοιχη διάδραση μαζί του. Πρακτικά το περιεχόμενο τώρα θέλουμε να είναι:
- Απρόβλεπτο
- Αυθεντικό
- Εμπνευσμένο
- Χιουμοριστικό
- Αξιοθαύμαστο
- Αμοιβαίο