Ένα well- told brand story είναι αυτό που σας διαχωρίζει αρχικά από τον ανταγωνισμό, είτε πρόκειται για online είτε για offline επιχείρηση. Κι όπως έχει πει χαρακτηριστικά ο Scott David Cook, δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας, ιδρυτής της Intuit και διευθυντής του eBay Procter & Gamble, “Ένα brand δεν είναι αυτό που λέμε εμείς στον καταναλωτή, αλλά αυτό που λένε οι καταναλωτές μεταξύ τους πως είναι”.
Τι σημαίνει πρακτικά το well- told brand story;
Ορίζετε ξεκάθαρα το αντικείμενο, τον στόχο και την αποστολή της επιχείρησής σας, παραμένοντας συνεπείς από την αρχή έως το τέλος.
Δηλώνετε τη συγκεκριμένη εξειδίκευση, ως το δυνατό σημείο σας. Το κοινό θέλει μία σύντομη, απλή και ξεκάθαρη εικόνα για το ποιοι είστε, τι κάνετε και τι λύσεις μπορείτε να δώσετε.
Στην περιγραφή του brand story να είστε κατανοητοί, αυθεντικοί και ανθρώπινοι, αποφεύγοντας τις υπερβολές.
Ο στόχος είναι ο καταναλωτής ή ο δυνητικός πελάτης να διαβάσει την πραγματική ιστορία, να ανακαλύψει τον δικό σας χώρο στην αγορά, να εμπιστευθεί μέσα από τις μαρτυρίες, αξιολογήσεις κι ιστορίες άλλων πελατών και να μάθει το “γιατί” του δικού σας brand. Γιατί το ξεκινήσατε, γιατί να το προτιμήσει.
Γιατί η ιστορία και το storytelling ενός brand διατηρούν αναλλοίωτη την αξία τους
Μία καλή ιστορία μπορεί να “μιλήσει” στην καρδιά κάθε ατόμου σε όλο τον κόσμο, ανεξαρτήτως γλώσσας ή ιδιότητας. Όλοι αγαπούμε τις ιστορίες και ψάχνουμε τον εαυτό μας μέσα σε αυτές. Κάπως έτσι πρέπει να είναι και το brand story, να απευθύνεται στο ΕΣΥ κι όχι να αποτελεί έναν βαρετό οδηγό αγοράς.
Το περιεκτικό κείμενο, που μιλάει στην καρδιά του αναγνώστη και του δίνει λύση, συνδυαστικά με φωτογραφικό υλικό και βίντεο από εσάς, το ανθρώπινο δυναμικό, τους συνεργάτες και τα testimonials των πελατών, την αρθρογραφία στο Blog σας, την αισθητική και το περιεχόμενο των Social Media και την περιγραφή του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας ολοκληρώνουν αυτό που αποκαλούμε “well- told brand story”.
Μετά από την εμπειρία, που έχει την περισσότερη δύναμη σε κάθε κλάδο της αγοράς, έρχεται η ιστορία. Μία καλή ιστορία που αγγίζει την κοσμοθεωρία του αναγνώστη, “ανοίγει τον δρόμο” για διάλογο και συζήτηση. Ταυτόχρονα αυξάνει την εμπιστοσύνη στο brand, ενισχύει τα δυνατά σημεία, την αυθεντικότητα και τη δυναμική της εκάστοτε επιχείρησης.