Οι νέες τάσεις στη δημιουργία περιεχομένου συστήνουν δύο βασικά συστατικά. Το πρώτο είναι να δίνουμε λύσεις στο κοινό μας και το δεύτερο να επικοινωνούμε διαφορετικό content σε κάθε κανάλι και μέσο προβολής. Το τελευταίο εξηγείται άλλωστε, αφού τα κοινά διαφέρουν ανά μέσο επικοινωνίας. Ακόμη κι αν λέμε το ίδιο πράγμα, είναι σημαντικό να το εκφράζουμε στην αντίστοιχη «γλώσσα».
Ο λόγος λοιπόν για το premium content, ένα πρωτότυπο ενδιαφέρον περιεχόμενο το οποίο θα αυξήσει τη σύνδεση με τον χρήστη και καταναλωτή ενισχύοντας την άμεση πρόσβασή του. Τo premium content πρέπει επίσης- βάσει των δύο παραπάνω συστατικών οδηγιών- να έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται εύκολα στα Social Media, το Blog, την ιστοσελίδα κτλ. Τέλος είναι σημαντική η εξατομίκευση του κοινού στο οποίο απευθυνόμαστε, με σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα του.
Τι είναι το premium content- Παραδείγματα
Το premium content είναι πιο μεγάλο σ’ έκταση, εμβαθύνει περισσότερο στο θέμα στο οποίο αναφέρεται και σε γενικές γραμμές δεν είναι εύπεπτο. Έτσι δεν πρόκειται για ένα σύντομο άρθρο, το οποίο θα το διαβάσουμε σε μερικά λεπτά και τελείωσε. Στις περισσότερες περιπτώσεις χρειάζεται να το κάνουμε download και να του αφιερώσουμε χρόνο, για να το διαβάσουμε και να το κατανοήσουμε.
Παραδείγματα premium content αποτελούν τα εξής:
- E- books, ηλεκτρονικά βιβλία
- Ηλεκτρονικοί οδηγοί (υγείας, προϊόντος, οικονομικών, μελέτης κ. ά.)
- Έρευνες, case studies
- Webinars, διαδικτυακά μαθήματα
- Μεγάλα infographics, που αποτελούν και μία ακόμη σπουδαία τάση στο Social Media Content
- Specs
Πότε χρησιμοποιούμε αυτή τη μορφή περιεχομένου
Όταν επιθυμούμε να παρουσιάσουμε κάτι πιο «δουλεμένο», μελετημένο, κάτι πιο βαθύ, ολοκληρωμένο κι εξατομικευμένο στον χρήστη μας ή την αγορά που μας αφορά. Κάθε φορά που θέλουμε να δώσουμε τη λύση στον χρήστη ή καταναλωτή, με περισσότερη πληροφορία και πιο valuable content.
Σε πολλές περιπτώσεις το premium content δε διατίθεται δωρεάν αλλά επί πληρωμή ή με συνδρομή. Έτσι ο χρήστης πληρώνει, προκειμένου να το κάνει δικό του κι ίσως έτσι του δίνει και περισσότερη αξία. Μπορεί όμως κάποιος άλλος που διαθέτει ένα premium περιεχόμενο να θέλει να κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού πριν το στάδιο της τελικής απόφασης ή αγοράς του και με αυτή τη λογική, να προσφέρει δωρεάν το συγκεκριμένο content. Τότε μπορούμε και πάλι να ανταλλάξουμε κάτι με τον δυνητικό καταναλωτή την υπηρεσιών ή προϊόντων μας, όπως είναι να κατεβάσει free τη δική μας δουλειά και να μας δώσει το email του.
Για καιρό λοιπόν η οδηγία ήταν το premium content να παραμένει “gated”. Τώρα θεωρείται πιο ολοκληρωμένη και smart στρατηγική να το πηγαίνουμε εναλλάξ, gated & ungated. Έτσι μία το δεσμεύουμε και μία το αποδεσμεύουμε μ’ ένα κέρδος, όπως το παραπάνω παράδειγμά μας.
Αξίζει να σημειώσουμε πως αυτή η μορφή περιεχομένου έχει και σπουδαία αξία για το SEO (Search Engine Optimization). Οι μηχανές αναζήτησης όπως είναι η Google πρέπει να μπορούν να ανιχνεύσουν αυτό το αναβαθμισμένο περιεχόμενο, ακόμη κι αν το πρόγραμμα περιήγησής σας δεν είναι ακόμη πρόθυμο να το διαθέσει (π.χ. χωρίς ο χρήστης να βάλει το email του). Επομένως πράγματι, κάποιες φορές συμφέρει περισσότερο το premium content να αποδεσμεύεται (ungated).