Τα podcasts αποτελούν ένα νέο, φρέσκο περιεχόμενο το οποίο δείχνει να ανεβαίνει- ξεκινώντας από το 2018- όλο και περισσότερο. Ειδικότερα από την περίοδο του Covid- lockdown κι έπειτα, τα podcasts έχουν «κερδίσει» χρήστες κι επαγγελματίες, οι οποίοι τα έχουν εντάξει στις καθημερινές συνήθειές τους. Για παράδειγμα την ώρα της προπόνησης, ακούς το θέμα που σε χαλαρώνει ή σ’ ενδιαφέρει να ενημερωθείς χωρίς πολύ κόπο και χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερη συγκέντρωση.
Μάλιστα από τη στιγμή που η ίδια η Google έχει δημιουργήσει τη δική της πλατφόρμα για podcasts, είναι λογικό αυτή η μορφή content συμβάλλει αποτελεσματικά σε μία SEO- friendly στρατηγική. Πιο συγκεκριμένα τα podcasts εντάσσονται ως υποκατηγορία στο Audio SEO, δηλαδή σε audio content με συγκεκριμένα keywords.
Αλήθεια ποιο είναι το κοινό των Podcasts;
Αν κάνουμε τα σωστά βήματα, τα podcasts μπορούν να μας διαφοροποιήσουν από τον ανταγωνισμό και να μας βοηθήσουν να ξεχωρίσουμε. Ουσιαστικά δημιουργούν περιεχόμενο, το οποίο διευρύνει την ποικιλία των ενδιαφερόντων κι αναγκών του χρήστη. Όπως και το φάσμα των ίδιων των χρηστών- ακροατών… Όποιο θέμα κι αν επιλέξουμε, θα υπάρχει σίγουρα κάποιος που θα θέλει να το ακούσει!
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε πως οι εργαζόμενοι millennials ακούν σχεδόν φανατικά podcasts, γεγονός που δίνει ένα πρώτο δημογραφικό στοιχείο για το κοινό του συγκεκριμένου audio content. Το target group όμως το ορίζουμε εμείς, πριν καν ηχογραφήσουμε το πρώτο μας podcast.
Podcasts και πως θα μας ανεβάσουν στις μηχανές αναζήτησης
- Δημιουργούμε ένα podcast website ή μία σελίδα στο διαδίκτυο, όπου θα τα φιλοξενούμε
- Έχουμε σαφή περιγραφή του περιεχομένου
- Σχεδιάζουμε το περιεχόμενο και τα πλάνα των επεισοδίων βασιζόμενοι σε συγκεκριμένα keywords
- Δημιουργούμε μικρά επεισόδια, έως 15 λεπτά
- Φιλοξενούμε πρόσωπα κι επιλέγουμε τους καλεσμένους μας με βάση τα keywords που χρησιμοποιούμε
- Γράφουμε Blog posts για τα podcast επεισόδιά μας
- Κάνουμε optimize σε κάθε τίτλο επεισοδίου
- Δίνουμε σύντομη και ξεκάθαρη απάντηση στον ακροατή μας για το θέμα που τον ενδιαφέρει και τον έχει οδηγήσει να μας ακούσει
- Ζητάμε την κριτική του κοινού μας μέσα από reviews
- Επικοινωνούμε τα επεισόδιά μας στα Social Media
- Φροντίζουμε να επιλέγουμε σύγχρονα θέματα, που απασχολούν το κοινό