Τα marketing trends αλλάζουν τακτικά και χρειάζονται παρακολούθηση. Πιο συγκεκριμένα για το περιεχόμενο, γνωρίζουμε πως η ποιότητα αρχίζει κι αντικαθιστά την ποσότητα και τη συχνότητα.
Πάμε να δούμε λοιπόν ποια είναι τα Copywriting & Content Trends για το νέο έτος του 2023, με μία σκέψη… Αυτό που είναι σήμερα δημοφιλές, αποτελεί τον ανταγωνισμό του αύριο!
6+1 Copywriting & Content Trends για ένα ποιοτικό περιεχόμενο
- Short- form videos: Το βίντεο είναι πλέον ο βασιλιάς του περιεχομένου, αφού το 80% του mobile traffic ανήκει σε αυτό. Οι χρήστες παρακολουθούν, κατά μέσο όρο, 19 ώρες βίντεο ανά εβδομάδα. Φυσικά το βίντεο δεν είναι κάτι καινούργιο ως content trend. Το καινούργιο είναι τα βίντεο μικρής διάρκειας, maximum 10 λεπτών. Ο χρήστης θέλει περισσότερο περιεχόμενο, σε λιγότερο χρόνο και πιο στοχευμένο, to the point, content. Επομένως δημιουργούμε μικρά βίντεο σαν του Tik Tok, Reels σαν του Instagram ή βίντεο που έχει κοπεί σε μικρά μέρη προς παρακολούθηση.
- Περιεχόμενο επικεντρωμένο στον άνθρωπο- χρήστη: Μετά την πανδημία του COVID- 19 το περιεχόμενο αποτελεί ένα μέσο σύνδεσης της εκάστοτε επιχείρησης με τον χρήστη. Πρέπει να καλύπτει τις ανάγκες του και να «μιλάει στην καρδιά του». Γι’ αυτό η εμπιστοσύνη, τα συναισθήματα, η κατανόηση και η συμπόνοια αποτελούν πλέον ζητούμενα. Το περιεχόμενό μας θέλουμε να απευθύνεται από άνθρωπο σε άνθρωπο, να είναι ποιοτικό κι αυθεντικό. Το 95% των χρηστών παραμένει πιστό σε μία επιχείρηση, εφόσον είναι αυθεντική. Λέμε «ναι» στο feel- good περιεχόμενο, αλλά και «ναι» και σε αληθινό, αυθεντικό content.
- SEO στρατηγική περιεχομένου: Το SEO αλλάζει και προσαρμόζεται στις αυξημένες ανάγκες των μηχανών αναζήτησης. Πρώτα δημιουργούμε το περιεχόμενο, που έχει ανάγκη να διαβάσει ο χρήστης ώστε να καλύψει τις ανάγκες του και μετά έρχονται οι μηχανές αναζήτησης όπως είναι η Google, για να το «αναγνωρίσουν» και «καταχωρήσουν». Οι λέξεις- κλειδιά δεν αρκούν για μία SEO στρατηγική περιεχομένου. Πλέον κάνουμε focus στο click- through rate και στα engagement metrics.
- Στην εξατομίκευση είναι η επιπλέον αξία: Το Personalization, δηλαδή η εξατομίκευση και ο σχεδιασμός ενός ορισμένου προφίλ του χρήστη θα δώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Φυσικά για να επιτευχθεί αυτό, χρειάζεται τη συγκέντρωση των προαπαιτούμενων data για να διαμορφωθεί το ανάλογο, ποιοτικό κι «εξυπηρετικό» για το κοινό του, περιεχόμενο.
- Τα Research- Posts & Infographics κάνουν τη διαφορά: Το κοινό φοβάται την παραπλάνηση σ’ έναν χώρο με υπερπληροφόρηση κι έτσι αναζητά την εγκυρότητα. Η τελευταία πηγάζει από έρευνα, όχι μόνο από δηλώσεις. Κάθε δήλωση αξίζει να έχει και τις πηγές της. Αν αυτές προκύπτουν από άλλη σελίδα, με την αντίστοιχη αναφορά, είναι καλά. Αν όμως προέρχονται από νέα έρευνα και πρωτογενές, πρωτότυπο υλικό είναι δύο φορές καλύτερα. Πρώτον για την αξιοπιστία του περιεχομένου και δεύτερον γιατί άλλες σελίδες θα αναδημοσιεύσουν το δικό σας περιεχόμενο. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το 48% των χρηστών προτιμάει τα Research- Posts & Infographics!
- Το ποιοτικό περιεχόμενο πρέπει να συνοδεύεται από την αντίστοιχη ποιότητα στο UX: Το User Experience δεν αποτελεί new trend, αλλά ο συνδυασμός του με το ποιοτικό περιεχόμενο απογειώνουν το αποτέλεσμα. Όσο καλό κι αν είναι το content, αν η εμπειρία του χρήστη είναι δύσκολη ή φτωχή, το πρώτο θα «χαθεί». Πρακτικά απαιτείται ταχύτητα στη σελίδα, mobile- friendly content, style, υψηλής ανάλυσης εικόνες, κατάλληλη, σχετική με το περιεχόμενο εικόνα, ποιότητα και λύση στα προβλήματα του κοινού.
- Podcasts & live audio: Τα podcasts διατηρούν την υψηλή θέση τους στη σειρά των content trends για το 2023, με τα live audios να αποτελούν την ανερχόμενη τάση. Μάλιστα εφαρμογές όπως είναι το Clubhouse και Discord ενισχύουν το συγκεκριμένο trend.