Κειμενογράφος: Ένα δημιουργικό vampire λέξεων

Κάπου διάβασα πως ο κειμενογράφος λειτουργεί σαν ένα vampire. Τι εννοούμε με αυτό; Ο κειμενογράφος είναι ο επαγγελματίας που θα συγκεντρώσει ό, τι υπάρχει γύρω του, από τις ιδέες μέχρι τα διάφορα ταλέντα.

Στη συνέχεια θα βρει εκείνον τον ιδιαίτερο τρόπο να το κάνει δικό του και τελικά να “γεννήσει” κάτι εντελώς καινούργιο από όλη αυτή τη διαδικασία.

Πράγματι, ο κειμενογράφος προϋποθέτει μεν καλή γνώση της εκάστοτε γλώσσας που μας ενδιαφέρει, μα πάνω απ’ όλα δημιουργικότητα και παρατηρητικότητα.

Αυτά τα δύο στοιχεία, σε συνδυασμό με την καλώς εννοούμενη περιέργεια, τον καθιστούν ικανό να προσαρμοστεί με γρήγορους ρυθμούς στις εξατομικευμένες ανάγκες ενός νέου project αλλά και σε καινούργια στιλ εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των σύγχρονων digital και social μέσων.

Πολλοί κάνουν το λάθος να υποτιμούν τη δύναμη του κειμένου κι επιλέγουν να συντάξουν μόνοι τους ένα επίσημο εταιρικό ή διαδικτυακό κείμενο. Κι όμως! Το κείμενο είναι εξίσου σημαντικό με το γραφιστικό κομμάτι, αφού τα δυο τους πρέπει ν’ αλληλοσυμπληρώνονται και να τραβούν εξίσουν το ενδιαφέρον του κοινού.

Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως ένας κειμενογράφος μπορεί να δώσει και τη γενικότερη ιδέα (concept) για το πως θα στηθεί μία δουλειά (έντυπη, τηλεοπτική, ραδιοφωνική, ιντερνετική κτλ.).

Κειμενογράφος και Content Creator

Το πρώτο συνθετικό του copywriting παραπέμπει στην αντιγραφή. Και η αλήθεια είναι πως αρκετοί κειμενογράφοι ή αρθρογράφοι αντιγράφουν αυτούσια κείμενα άλλων συντακτών, αλλάζοντας απλά την υπογραφή. 

Στην πραγματικότητα όμως “copy” δε σημαίνει αντιγραφή, αλλά σύνταξη και δημιουργία. Πρόκειται για μία υπηρεσία που μπορεί να μοιράζεται ιδέες ή πληροφορίες από άρθρα που έχει βρει κατόπιν έρευνας αλλά δεν αντιγράφει. Συντάσσει από την αρχή ένα νέο, εμπνευσμένο κείμενο που θα κάνει τη διαφορά, θα διατηρήσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη και των μηχανών αναζήτησης όπως είναι η Google.

Και η Google δεν αναγνωρίζει κείμενα που είναι προϊόν αντιγραφής. Γι’ αυτό άλλωστε… Google Loves Us!

Γιατί να ζητήσετε τη συμβο(υ)λή ενός κειμενογράφου

  • Για την αποφυγή ορθογραφικών και συντακτικών λαθών
  • Για να παρουσιάσετε στο κοινό σας ένα ξεκάθαρο μήνυμα
  • Για να πετύχετε μία έξυπνη, πρωτότυπη κι ελκυστική παρουσίαση
  • Για ν’ αποφύγετε τις υπερβολές στη σύνταξη
  • Για να διατηρήσετε το ύφος που επιθυμείτε σε κάθε λέξη- φράση
  • Για να είστε σύντομοι και περιεκτικοί, άρα να μην κουράσετε τον αναγνώστη σας
  • Για να έχετε ένα κείμενο επικοινωνιακό
  • Για να κάνετε το κάτι παραπάνω από ένα flat κι ίσως βαρετό κείμενο
  • Για να μείνετε αξέχαστοι στο target group, που σας αφορά, ακόμη και μία μόνο φράση (slogan/ motto)