Native content και native advertising: Το πιο δημοφιλές εμπορικό εργαλείο

Το native content αποτελεί πλέον ένα δημοφιλές εμπορικό εργαλείο. Με αμέτρητα επιτυχημένα παραδείγματα Marketing στο ενεργητικό του, δίνει μία νέα κατεύθυνση στη διαφήμιση.

Ουσιαστικά πρόκειται για μία μορφή πληρωμένου περιεχομένου, τόσο δημοσιογραφικού όσο και διαφήμισης, που η εμπειρία στη διαφήμιση ακολουθεί τη φυσική ροή της αντίστοιχης εμπειρίας του χρήστη στον οποίο απευθυνόμαστε.

Που βασίζεται το native content

Στον οπτικό σχεδιασμό και στο «look & feel». Το native content οφείλει να είναι συνεπές με την εμπειρία των χρηστών και τη φιλοσοφία του μέσου που το φιλοξενεί. Και κάπως έτσι η διαφήμιση ενσωματώνεται στην αναγνωστική εμπειρία!

Το native content και το native advertising αποτελούν τον νέο βασιλιά του περιεχομένου και του διαδικτύου. Προϋποθέτουν στοχευμένο κοινό και επιτυγχάνουν engagement με μία μορφή δέσμευσης του καταναλωτή.

 Γιατί το θέλουμε ως νέο εμπορικό εργαλείο
✓Μιλάει στη μητρική γλώσσα του χρήστη/ καταναλωτή
✓Έχει στοχευμένο κοινό, το οποίο μελετάται πριν τη δημιουργία του native περιεχομένου
✓Γοητεύει το κοινό με το πρωτότυπο, δημιουργικό, ποιοτικό, ενδιαφέρον και τελικά ελκυστικό περιεχόμενό του
✓Προκαλεί τον αναγνώστη να το εμπιστευτεί
✓Πληροφορεί, ψυχαγωγεί, εμπνέει, δίνει λύσεις
✓Διευρύνει τον διαφημιστικό ορίζοντα, τόσο του διαφημιζόμενου όσο όμως και του καταναλωτή
✓Προσφέρει επιλογές και προ(σ)καλεί τον χρήστη σε διάδραση

Ποιος μπορεί να υπηρετήσει αποτελεσματικά το native content/ advertising

Η διαφήμιση είναι πλέον ουσιαστική επικοινωνία με τον αναγνώστη, ο οποίος γίνεται κοινωνός ενός μηνύματος και όχι απλώς ένας παθητικός αποδέκτης του. Το native δε γνωρίζει όρια στη μορφή του και στοχεύει στο να προσφέρει διαφήμιση χωρίς να διαταράξει την εμπειρία του χρήστη.

Οι πιο κατάλληλοι επαγγελματίες για να το «υπηρετήσουν», είναι εκπαιδευμένοι δημοσιογράφοι με εμπειρία και κειμενογράφοι.

Ποια είναι τα προβλήματα της native διαφήμισης

Τα προβλήματα της πληρωμένης native διαφήμισης στο διαδίκτυο εντοπίζονται ως εξής:

  • Δεν υπάρχει κοινή γραμμή για τη σήμανση, η οποία πρέπει να είναι πάντα ξεκάθαρη και διακριτή. 
  • Εξακολουθεί να γίνεται ο παραλληλισμός του native advertising με τα publi (πληρωμένα εμπορικά κείμενα εντύπων) και την πληρωμένη διαφήμιση σε διαδίκτυο, ραδιόφωνο ή τηλεόραση.
  • Δεν πρόκειται για μία παραπλανητική διαφήμιση, αλλά για έναν νέο τρόπο γραφής με την παροχή μίας χρήσιμης- ενδιαφέρουσας πληροφορίας. 
  • Η παράκαμψη του Adblocker. 
  • Κάθε προϊόν μπορεί να διαφημιστεί με native και όχι μόνο τα fast- moving consumer goods.
  • Οι τάσεις δίνουν προτεραιότητα στο βίντεο, και για τη συνοδεία του native περιεχομένου. Το κείμενο όμως παραμένει δυνατό για λόγους SEO. Απαιτείται λοιπόν διακριτή σήμανση και ισορροπημένο placement.
  • Το native advertising έχει ήδη δυναμική παρουσία στα ελληνικά digital media καi υπολογίζεται πως θα ξεπεράσει το 50% των συνολικών διαφημιστικών εσόδων εντός της προσεχούς πενταετίας.

Native content και native advertising: Πως θα το κάνεις σωστά

1. Γνώρισε και ζήσε αυτό για το οποίο θα γράψεις.
2. Μελέτησε την πλατφόρμα ή το μέσο, στο οποίο θα φιλοξενηθεί το native κείμενό σου.
3. Γίνε χρήσιμος και πρακτικός, παραμένοντας σχετικός με το θέμα έως το τέλος του άρθρου.
4. Παρέμεινε συνοπτικός κι επίκαιρος.
5. Αντίστρεψε την πυραμίδα των πληροφοριών, θέτοντας τις σημαντικές info στο κάτω μέρος του κειμένου.
6. Μην ξεχνάς πως γράφεις για το web, άρα χρειάζεσαι μία ευανάγνωστη δομή.
7. Φρόντισε ώστε το προβαλλόμενο προϊόν να παρουσιάζεται ως μία εμπειρία, αμερόληπτα και με συγκεκριμένα στοιχεία. Γράφεις σαν να γνωρίζεις πάρα πολύ καλά το αντικείμενο, σαν να είσαι ο πλέον ειδικός.